Samochody Volkswagena cieszą się ogromną popularnością wśród kobiet. Są cenione za niezawodność, świetne prowadzenie i duży komfort podczas jazdy. Jakie są najciekawsze propozycje?
Świetnym wyborem będzie Volkswagen T-Roc. To crossover o bardzo estetycznej linii nadwozia. Zachwyca swoją wielowymiarowością – uniwersalnymi, specjalnymi, metalicznymi i perłowymi lakierami czy dwukolorową tapicerką. Jest dostępny w różnych wersjach: T-Rock, Advance, Premium, z silnikiem benzynowym bezołowiowym, na olej napędowy, ręczną albo automatyczną skrzynią biegów.
Fanki kompaktowych rozwiązań na pewno będą zadowolone z zakupu Volkswagena Polo. Jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Polo, Life, Style i R-Line w wersji z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Karoseria jest bardzo smukła z licznym żłobieniami, a całość dopełnia efektowna listwa LED i rasowe felgi o nieregularnym kształcie. Volkswagen Polo to również niewielkie spalanie. Model z jednostką 1,6 TDI o mocy 80 KM będzie zużywał średnio 3,7–3,8 l oleju napędowego na 100 km.
Wśród kobiet nie brakuje wielbicielek masywnych aut. Volkswagen Touareg na pewno spodoba się tej grupie klientek. Bogate wyposażenie obejmuje m.in. elektroniczny system parkowania Park Assist. Całość dopełnia bagażnik 810/1800 l i asymetryczna 40:20:40 składana, tylna kanapa. Dostępna jest także wersja eHybrid z silnikiem elektrycznym i benzynowym TSI – nie generuje emisji w trybie „e”.
Marka Volkswagen w ostatnich latach zmagała się z dużymi problemami. Dotyczyły one zarówno aspektów związanych z produkcją aut, jak i światopoglądowych. Te pierwsze kwestie to przede wszystkim ogromna afera, szumnie nazwana „dieselgate”. Był to proceder związany z montowaniem w autach Volkswagena oprogramowania, które pozwalało manipulować wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego. W wyniku tego akcje koncernu spadły nawet o ⅓ i skutkowały dymisją prezesa grupy Volkswagen Martina Winterkorna i szefa rozwoju marki Heinza-Jakoba Neussera.
Jeżeli chodzi o aspekty światopoglądowe, to kolejna afera była związana ze słynnym spotem reklamowym, który był emitowany m.in. w USA. Można było w nim zobaczyć grupę kobiet i mężczyzn, gdzie mężczyźni bawili się, w trakcie gdy kobiety opiekowały się dziećmi w wózkach. Według ASA promowało to niezdrowe stereotypy związane z płcią, gdzie kobiety są pokazane w roli opiekunów.
Tak duży koncern jak Volkswagen nie mógł sobie pozwolić na to, żeby dopuścić do upadku swojej działalności. Zostały podjęte drastyczne kroki. Jeżeli chodzi o aferę „dieselgate” to zainwestowano 7,3 mld dolarów na naprawę problemów z emisją spalin, a także plan naprawy pojazdów w ramach akcji serwisowej. Niemiecki koncern rozpoczął również kampanię „Volkswagen way to ZERO”, która ma zakończyć się osiągnięciem neutralności węglowej w 2050 roku.
W przypadku drugiej kwestii marka Volkswagen zdecydowała się na to, aby zmienić logo. Charakterystyczny emblemat otrzymał znacznie łagodniejsze kształty i w nowych modelach aut jest podświetlany. Dodatkowo marka Volkswagen zdecydowała się na zamienienie męskich lektorów w swoich reklamach na kobiece głosy.
Zdjęcie główne: Mariana Plozner/pexels.com